28 Januari 2014

BH 28 JANUARI 2014: PERLAWANAN PERSAHABATAN UBL, PUBL


Headline: Perlawanan persahabatan UBL, PUBL
Publication: BH
Date of publication: Jan 28, 2014
Section heading: Main Section
Page number: 044
Byline / Author: Oleh Hai Rozzaman Jalal
Ledang: Faktor usia bukan penghalang pasukan UMNO Bahagian Ledang (UBL) menyahut cabaran beraksi menentang pasukan Pemuda UMNO Bahagian Ledang (PUBL) dalam perlawanan persahabatan bola sepak, di sini, kelmarin.

Pasukan UBL diketuai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri merangkap Ketua UMNO Bahagian, Datuk Hamim Samuri dan dibarisi pemain merangkumi timbalan ketua bahagian, Datuk Abdul Rahim Talib dan Setiausaha, Mohd Bahri Sakrani serta ahli jawatankuasa.

Buat serangan

PUBL pula membariskan Ketuanya, Sahrihan Jani bersama dengan Naib Ketua, Mohd Jamil Helmi Abd Ghani serta ahli jawatankuasa. Perlawanan persahabatan ini diadakan sempena Cabaran Aspirasi Rentap Bola di padang Kolej Kemahiran Tinggi MARA (KKTM) Ledang dekat Serom.

Dalam perlawanan itu, pemain kedua-dua pasukan menunjukkan bakat masing-masing dalam membuat serangan dan mempertahankan gawang daripada ditembusi. Perlawanan berakhir dengan keputusan seri tanpa jaringan.

Sementara itu, Hamim berkata, perlawanan persahabatan bola sepak itu bukan saja dapat mengeratkan silaturahim dan semangat kesukanan antara golongan muda dengan veteran malah menambah kecergasan diri.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan