01 Ogos 2012

HARIAN METRO 01 OGOS 2012: SERTAI KARNIVAL RAYA EK!

Headline: Sertai Karnival Raya Ek!
Publication: HM
Date of publication: Aug 1, 2012
Section heading: Main Section
Page number: 035

LEDANG: Pengusaha dan usahawan industri kecil dan sederhana (IKS) di daerah ini dipelawa menyertai Karnival Raya Ek! anjuran Persatuan Pengusaha Kecil Sederhana Bumiputera (PPKSB) Ledang bermula 3 hingga 18 Ogos depan di pekarangan Pusat Perniagaan Anjung Batu, Tangkak.

Karnival sempena Aidilfitri itu memberi peluang kepada usahawan Bumiputera memasarkan produk mereka.

Setiausaha penganjur, Nurul Farhana Abdullah berkata, karnival berlangsung dua minggu anjuran bersama Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Ledang, Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) Jabatan Pertanian Daerah Ledang dan Pertubuhan Peladang Kawasan Ledang.

Katanya, karnival itu bertujuan mempromosikan Pusat IKS Ledang kepada penduduk tempatan dan luar daerah selain memberi peluang perniagaan kepada usahawan sekitar daerah ini.

"Karnival itu satu aktiviti persatuan dalam usaha memperkenalkan produk IKS dikeluarkan pengusaha Bumiputera di daerah ini kepada orang ramai khususnya penduduk Ledang.

"Ahli terdiri pengusaha makanan seperti kerepek, kek, biskut dan barangan IKS menjadikan Pusat IKS Ledang ini sebagai pusat sehenti memasarkan produk yang mereka hasilkan," katanya di sini.

Katanya, pengusaha dan usahawan yang mahu mendapatkan ruang niaga boleh menghubungi penganjur di talian  06-9784054  atau  010-8926689  (Hanna) dan  019-6075913  (Suhaimi).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan