16 Jun 2013

METRO AHAD, 16 JUN 2013: JENGKAUT REMPUH AMBULANS

Headline: Jengkaut rempuh ambulans
Publication: MA
Date of publication: Jun 16, 2013
Section heading: Main Section
Page number: 014
Byline / Author: Oleh Hai Rozaman Jalal

Ledang: Nasib seorang mangsa kemalangan jalan raya bagaikan jatuh ditimpa tangga apabila ambulans yang membawanya ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar dekat sini, dirempuh sebuah jengkaut di Parit Turun dekat Bukit Gambir, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam, pemandu ambulans dari Klinik Kesihatan Grisek di sini, Azlan Ab Rahman, 32, tidak dapat mengelak apabila jengkaut itu tiba-tiba hilang kawalan lalu memasuki laluannya.

Menurutnya, ketika kejadian dia dalam perjalanan menghantar mangsa kemalangan di Parit Raja, Grisek ke HPSF bersama seorang pembantu perubatan.

Bagaimanapun, katanya, sebaik tiba di Parit Turun sebuah jengkaut tiba-tiba hilang kawalan lalu meluru ke laluannya.

Saya membunyikan hon bagi menyedarkan pemandu jengkaut itu, namun kenderaan berkenaan tidak mengubah haluan dan merempuh bahagian hadapan ambulans kami.

Nasib baik ketika itu pembantu perubatan menemani pesakit di belakang ambulans kerana saya pasti jika dia di depan, saya pasti dia akan cedera parah.

Saya bersyukur kerana semuanya selamat dan pesakit perempuan serta pemandu jengkaut itu kemudian dihantar ke HPSF menggunakan sebuah ambulans dari Tangkak, katanya.

Sementara itu, jurucakap polis trafik berkata, pihaknya menerima laporan kemalangan itu dan siasatan masih dijalankan.

Berikutan itu, katanya, saksi kejadian diminta tampil bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan