10 Mac 2014

BH SUKAN, 10 MAC 2014: KARNIVAL SUKAN PARIT PULAI MERIAH

Headline: Karnival sukan Parit Pulai meriah

Publication: BH
Date of publication: Mar 10, 2014
Section heading: Main Section
Page number: 045
Byline / Author: Oleh Hai Rozzaman Jalal


Ledang: Karnival Sukan 2014 anjuran Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Parit Pulai bersama UMNO Bahagian Ledang selama dua hari di sini, baru-baru ini menyemarakkan semangat kesukanan di kalangan penduduk kampung di daerah ini.

Pengerusi JKKK Parit Pulai, Mohd Som Leman, berkata program itu disertai kira-kira 350 orang merangkumi penduduk pelbagai latar belakang dan peringkat umur.

Katanya, penganjurannya antara lain bertujuan memupuk semangat kerjasama selain mengeratkan hubungan antara masyarakat kampung.

"Pelbagai acara diadakan sepanjang program termasuk pertandingan futsal, bola jaring, merentas desa dan sukaneka yang disertai pelbagai golongan termasuk kanak-kanak dan belia.

"Bagi golongan dewasa pula, mereka dihidangkan dengan pertandingan memancing, gubahan, masakan kuih lapis dan karaoke yang kebanyakannya mendapat sambutan baik peserta," katanya.

Mohd Som berkata, perasmian karnival itu disempurnakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serom, Abdul Razak Minhat manakala penutupan dilakukan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri merangkap Ketua UMNO Bahagian Ledang, Datuk Hamim Samuri.

Acara tahunan

Katanya, karnival sukan itu berjaya mencapai objektif apabila golongan sasaran di kalangan penduduk kampung turut serta dalam program itu, sekali gus mendorong pihaknya menganjurkan ia sebagai acara tahunan.

"Penganjur gembira dengan sambutan yang diberikan semua pihak terbabit dan berharap ia akan terus mendapat sokongan apabila diadakan pada masa depan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan