30 Oktober 2012

HARIAN METRO, 30 OKTOBER 2012: SME BANK SUMBANG WANG ZAKAT RM25,000

Headline: SME Bank sumbang wang zakat RM25,000
Publication: HM
Date of publication: Oct 30, 2012
Section heading: Main Section
Page number: 030



LEDANG: Empat Jawatan Kuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan sebuah surau di Tangkak menerima sumbangan wang zakat berjumlah RM25,000 daripada SME Bank sebagai tanggungjawab sosial korporat (CSR) institusi kewangan itu, pada Aidiladha lalu.

Sumbangan wang zakat masing-masing berjumlah RM5,000 itu diterima JKKK Sialang, Tanjung Labuh, Seri Maamor, Padang Lerek 1 dan 2 dan Surau Anjung Batu, untuk diagihkan kepada golongan asnaf di kampung berkenaan.

Pengarah Pusat Pembangunan Usahawan SME Bank, Dr Sheikh Ghazali Sheikh Abod berkata, selain sumbangan itu, tujuh lembu turut disumbangkan kepada penduduk kampung untuk majlis korban dan dagingnya diagihkan kepada golongan memerlukan.

"Program julung kali ini memberi peluang kepada kami untuk turun padang bagi bertemu dan beramah mesra bersama penduduk kampung.

"Keuntungan yang diraih SME Bank wajib dikongsi bersama masyarakat dan kami menyalurkannya melalui pengeluaran zakat untuk diagihkan kepada lapan asnaf yang berhak menerimanya," katanya pada majlis Korban Perdana dan Sumbangan Wang Zakat 2012 anjuran Umno Bahagian Ledang dan SME Bank di Kampung Sialang, Tangkak, baru-baru ini.

Program berkenaan dirasmikan Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman dan dihadiri Ahli Parlimen Ledang, Hamim Samuri; Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tangkak, Goh Tee Tee; Pegawai Daerah Ledang, Ab Han Ramin; dan Ketua Kampung Sialang, Mohd Yusof Ahmad.

Sheikh Ghazali berkata, SME Bank akan terus menjalankan aktiviti berbentuk kemasyarakatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan